Mina resultat på Midnattsloppet 2012

19 augusti, 2012

Var sjukt nervös flera timmar innan. Dessutom speedad på för mycket kaffe. Men när jag väl stod i startfållan kände jag mig mest taggad. Folk runt omkring stod och hoppade, skakade på benen, berättade om hur lite de hade tränat innan och så vidare, kändes rätt bra. =)
När startskottet gick var det väldigt svårt att hålla sitt eget tempo. Man hetsades med i jakten att försöka springa om. De första tre kilometerna försvann därför väldigt snabbt och snittiden per kilometer låg på 5.12 min, vilket är snabbare än vad jag brukar ha. Därefter blev det mentalt jobbigt eftersom jag visste att värsta backen skulle komma någon gång innan fem kilometer. Fick dessutom håll, fast det försvann rätt snabbt. Men efter fyra kilometer var jag trött och jag gick snabbt i en del av mastodontbacken uppför Sofia Kyrka. Därefter gick det lättare ett tag igen. Vid åtta-nio kilometer kunde jag bara tänka ”vatten!” och efter ett tag såg jag några snälla i publiken som stod med vattenflaskor och jag snodde åt mig en i farten. =) Det behövdes och ett stort tack till dessa människor. När det var mindre än en kilometer kvar började endorfinerna spruta ut i kroppen och jag hade ett leende på läpparna. Och sista biten på Hornsgatan kutade jag. =)

 

Såhär såg jag ut igår.

Och detta var mina resultat.

 

Lämna en kommentar